The Prize Giving Day at Our School Paragraph For SSC/HSC/JSC | Class 3-7

The Prize Giving Day at Our School Paragraph For SSC/HSC/JSC | Class 3-7


The Prize Giving Day at Our School Paragraph For SSC

Dear students, I hope you are all well. Today I have come up with a new paragraph for you called the prize-giving ceremony. So you know this paragraph comes in your exam. I hope you will like it very much.

The Prize Giving Day at Our School Paragraph For SSC

A prize-giving day is an annual event in a school. It is a special day, especially for those students who excel in academic, co-curricular, and extra-curricular activities. Last year December 5 was our award day. The whole stage is decorated with colourful clothes. Our headmistress and her colleagues welcomed the chief guest at the gate. He was then taken to the auditorium. The program started with the recitation of the Holy Quran at 10 am. The welcome speech was given by the head teacher. After that, the principal along with the chief guest took the stage. One of our respected teachers called the recipients by name. They went one by one to the chief guest and accepted the award. He shook hands with them and congratulated them. After about an hour the program ended. The chief guest thanked everyone and advised the students to devote themselves to the work of studies and nation-building. The Headmaster gave the closing speech by thanking everyone. The day's program ended with a musical performance. I personally enjoyed the day, very much and still remember every bit of it.

আমাদের স্কুলে পুরস্কার প্রদানের দিন

একটি পুরস্কার প্রদানের দিন হল একটি স্কুলে একটি বার্ষিক অনুষ্ঠান৷ এটি একটি বিশেষ দিন, বিশেষ করে সেই ছাত্রদের জন্য যারা একাডেমিক, সহ-পাঠ্যক্রমিক, এবং পাঠ্যক্রম বহির্ভূত কার্যকলাপে পারদর্শী। গত বছর ৫ ডিসেম্বর ছিল আমাদের পুরস্কার দিবস। রঙিন পোশাকে সাজানো হয়েছে পুরো মঞ্চ। আমাদের প্রধান শিক্ষিকা ও তার সহকর্মীরা গেটে প্রধান অতিথিকে স্বাগত জানান। এরপর তাকে অডিটোরিয়ামে নিয়ে যাওয়া হয়। সকাল ১০টায় পবিত্র কোরআন তেলাওয়াতের মাধ্যমে অনুষ্ঠান শুরু হয়। স্বাগত বক্তব্য রাখেন প্রধান শিক্ষক মো. এরপর প্রধান অতিথিসহ অধ্যক্ষ মঞ্চে ওঠেন। আমাদের একজন শ্রদ্ধেয় শিক্ষক প্রাপকদের নাম ধরে ডাকতেন। তারা একে একে প্রধান অতিথির কাছে গিয়ে পুরস্কার গ্রহণ করেন। তিনি তাদের সাথে করমর্দন করেন এবং অভিনন্দন জানান। প্রায় ঘণ্টাখানেক পর অনুষ্ঠান শেষ হয়। প্রধান অতিথি সকলকে ধন্যবাদ জানিয়ে শিক্ষার্থীদের পড়াশুনা ও জাতি গঠনের কাজে আত্মনিয়োগ করার পরামর্শ দেন। সকলকে ধন্যবাদ জানিয়ে সমাপনী বক্তব্য রাখেন প্রধান শিক্ষক। সঙ্গীত পরিবেশনের মধ্য দিয়ে দিনের অনুষ্ঠান শেষ হয়। আমি ব্যক্তিগতভাবে দিনটি উপভোগ করেছি, খুব এবং এখনও এটির প্রতিটি বিট মনে আছে।

The Prize Giving Day at Our School Paragraph in 100 words for class 5-6

Finally, the most awaited award day of our school came and was held last August 15th. It was truly a memorable day of my life. We decorated our school with colourful paper and flowers. The chief of the program was the District Commissioner of our district. The ceremony begins when the chief guest arrives. The headmaster reads out your school's annual report. The prize distribution ceremony started at 4 pm. The chief guest distributed the prizes. Also got rewards for my good results. Our Headmaster gave a short speech and the program ended.

আমাদের স্কুলে পুরস্কার প্রদানের দিন

অবশেষে, আমাদের স্কুলের সবচেয়ে প্রতীক্ষিত পুরস্কারের দিনটি এসেছিল এবং গত 15ই আগস্ট অনুষ্ঠিত হয়েছিল। এটা সত্যিই আমার জীবনের একটি স্মরণীয় দিন ছিল. আমরা আমাদের স্কুলকে রঙিন কাগজ এবং ফুল দিয়ে সাজিয়েছি। অনুষ্ঠানের প্রধান ছিলেন আমাদের জেলার জেলা প্রশাসক মো. প্রধান অতিথি এলে অনুষ্ঠান শুরু হয়। প্রধান শিক্ষক আপনার স্কুলের বার্ষিক প্রতিবেদন পড়ে শোনান। বিকাল ৪টায় শুরু হয় পুরস্কার বিতরণী অনুষ্ঠান। প্রধান অতিথি পুরস্কার বিতরণ করেন। আমার ভালো ফলাফলের জন্য পুরস্কারও পেয়েছি। আমাদের প্রধান শিক্ষক একটি সংক্ষিপ্ত বক্তৃতা দেন এবং অনুষ্ঠান শেষ হয়।



The Prize Giving Day at Our School Paragraph For HSC


Our school prize distribution ceremony was held on 15th January. The Vice-Chancellor of Dhaka University was invited as the chief guest. Preparation for the event starts a month before. The school hall, where the function will be held, was beautifully decorated with pictures, colourful flowers, banners and charts. The auditorium and its stages were also brightly decorated and the awards were beautifully displayed on a separate table on the stage. All the students were present in the event. Parents of students and dignitaries persons were present on the occasion. The visitors were very impressed with the arrangement of the students. The program starts at 4 pm. After some time the Vice Chancellor of Dhaka University came in his car. He was given a warm welcome. Our headmaster first read out the annual report. After that, the chief guest gave a brief speech. He appreciated the overall performance of the school and its excellent JSC and SSC examination results. Later he distributed prizes among meritorious students. I received two awards - one for regular attendance and another for good results in last year's final exams. After the program we staged a play.

আমাদের স্কুলে পুরস্কার প্রদানের দিন


আমাদের স্কুলের পুরস্কার বিতরণী অনুষ্ঠান 15ই জানুয়ারী অনুষ্ঠিত হয়েছিল। এতে প্রধান অতিথি হিসেবে আমন্ত্রিত ছিলেন ঢাকা বিশ্ববিদ্যালয়ের উপাচার্য ড. অনুষ্ঠানের প্রস্তুতি এক মাস আগে থেকেই শুরু হয়। বিদ্যালয়ের হলটি, যেখানে অনুষ্ঠানটি অনুষ্ঠিত হবে, ছবি, রঙিন ফুল, ব্যানার এবং চার্ট দিয়ে সুন্দরভাবে সজ্জিত করা হয়েছিল। অডিটোরিয়াম এবং এর মঞ্চগুলিও উজ্জ্বলভাবে সজ্জিত করা হয়েছিল এবং মঞ্চের একটি পৃথক টেবিলে পুরষ্কারগুলি সুন্দরভাবে প্রদর্শিত হয়েছিল। অনুষ্ঠানে সকল শিক্ষার্থী উপস্থিত ছিলেন। এসময় ছাত্রছাত্রীদের অভিভাবক, স্থানীয় রাজনীতিবিদ এবং এলাকার সম্মানী ব্যক্তিগন উপস্থিত ছিলেন। শিক্ষার্থীদের আয়োজনে দর্শনার্থীরা খুবই মুগ্ধ হন। অনুষ্ঠান শুরু হয় বিকেল ৪টায়। কিছুক্ষণ পর ঢাকা বিশ্ববিদ্যালয়ের উপাচার্য তার গাড়িতে আসেন। তাকে উষ্ণ অভ্যর্থনা জানানো হয়। আমাদের প্রধান শিক্ষক প্রথমে বার্ষিক রিপোর্ট পড়ে শোনান। এরপর প্রধান অতিথি সংক্ষিপ্ত বক্তব্য রাখেন। তিনি বিদ্যালয়ের সার্বিক পারফরম্যান্স এবং এর চমৎকার জেএসসি ও এসএসসি পরীক্ষার ফলাফলের প্রশংসা করেন। পরে তিনি মেধাবী শিক্ষার্থীদের মাঝে পুরস্কার বিতরণ করেন। আমি দুটি পুরস্কার পেয়েছি - একটি নিয়মিত উপস্থিতির জন্য এবং আরেকটি গত বছরের ফাইনাল পরীক্ষায় ভালো ফলাফলের জন্য। অনুষ্ঠান শেষে আমরা একটি নাটক মঞ্চস্থ করলাম।






Read our latest updated Paragraph for SSC & HSC Exam :





























































কোন মন্তব্য নেই

Be alert before spamming comments.

Blogger দ্বারা পরিচালিত.