My School Paragraph for Class 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11&12

Paragraph on My School Paragraph for Class 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11&12


Paragraph on My School Paragraph for Class 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11&12

Dear student friends, today I have brought you My school paragraph for all classes. So I hope you will like it very much.

My School Paragraph in 150 words for Class 5-8

My school name is Latifpur Alhaj Abdul Jalil High School. It's not far from my house. It is located at Paka raster matha in Chattogram. I have been studying there since childhood. About eight hundred students study here. At present, the number of teachers is thirty. The school building is very commodious with twenty rooms on two floors. The number of students in each class is between forty and fifty. The school has a newly constructed multi-purpose auditorium with a seating capacity of 500 people. The auditorium is well equipped for school events, plays, theatres and indoor sports like badminton for students and parents. The school has good sanitation facilities. Special arrangements have been made for drinking water. Students also have other benefits. The school has a good library, a common room and an open playground. Sports are regularly held here.


আমার বিদ্যালয়ের নাম লতিফপুর আলহাজ্ব আব্দুল জলিল উচ্চ বিদ্যালয়। এটা আমার বাড়ি থেকে বেশি দূরে নয়। এটি চট্টগ্রামের পাকা রাস্টার মঠে অবস্থিত। আমি ছোটবেলা থেকেই সেখানে পড়াশুনা করছি। এখানে প্রায় আট শতাধিক শিক্ষার্থী পড়াশোনা করে। বর্তমানে শিক্ষকের সংখ্যা ত্রিশজন। দুই তলায় বিশটি কক্ষ সহ বিদ্যালয়ের ভবনটি খুবই কমোডস। প্রতিটি শ্রেণীতে শিক্ষার্থীর সংখ্যা চল্লিশ থেকে পঞ্চাশের মধ্যে। বিদ্যালয়টিতে 500 জনের বসার ক্ষমতা সহ একটি নবনির্মিত বহুমুখী অডিটোরিয়াম রয়েছে। অডিটোরিয়ামটি স্কুলের ইভেন্ট, নাটক, থিয়েটার এবং ছাত্র ও অভিভাবকদের জন্য ব্যাডমিন্টনের মতো ইনডোর স্পোর্টসের জন্য সুসজ্জিত। স্কুলে ভালো স্যানিটেশন সুবিধা রয়েছে। পানীয় জলের বিশেষ ব্যবস্থা করা হয়েছে। শিক্ষার্থীদের অন্যান্য সুবিধাও রয়েছে। বিদ্যালয়টিতে একটি ভাল লাইব্রেরি, একটি সাধারণ কক্ষ এবং একটি খোলা খেলার মাঠ রয়েছে। এখানে নিয়মিত খেলাধুলা হয়।


My School Essay in 200 words for Class 9-10/SSC

I read in Chattogram public school. It is a large school. It's near my house. The building has three floors. Principal's office, staffroom and clerk's office on the ground floor. There is also a large assembly hall. Each floor has 10 classrooms. All classrooms are large and airy. There is also a well-equipped laboratory. My school has a big library. The library has many story books, magazines and newspapers. My school has a big playground. It's always clear. There are many trees around the ground. My school has one thousand students and sixty teachers. All teachers are skilled and experienced. They teach us very well. Mr Sharma is our principal. He is very strict. He wants us to be disciplined and punctual. Our school has five clerks, four peons, one lab assistant and one lab attendant. Peons keep the school clean. Sanitation in our school is quite satisfactory. We have an adequate supply of fresh water. Every year the school organizes cultural activities like sports, painting, singing, drama, debate, dance etc. I love my school very much.

আমি চট্টগ্রাম পাবলিক স্কুলে পড়ি। এটি একটি বড় স্কুল। এটা আমার বাসার কাছে। ভবনটি তিন তলা বিশিষ্ট। নিচতলায় প্রিন্সিপালের অফিস, স্টাফরুম এবং কেরানির অফিস। একটি বড় সমাবেশ হলও রয়েছে। প্রতিটি তলায় 10টি শ্রেণীকক্ষ রয়েছে। সমস্ত শ্রেণীকক্ষ বড় এবং বাতাসযুক্ত। একটি সুসজ্জিত পরীক্ষাগারও রয়েছে। আমার স্কুলে একটি বড় লাইব্রেরি আছে। লাইব্রেরিতে অনেক গল্পের বই, ম্যাগাজিন এবং সংবাদপত্র রয়েছে। আমার স্কুলে একটি বড় খেলার মাঠ আছে। এটা সবসময় পরিষ্কার. মাটির চারপাশে অনেক গাছ আছে। আমার স্কুলে এক হাজার ছাত্র এবং ষাট জন শিক্ষক রয়েছে। সকল শিক্ষকই দক্ষ ও অভিজ্ঞ। তারা আমাদের খুব ভাল শেখায়. মিঃ শর্মা আমাদের প্রিন্সিপাল। তিনি খুবই কঠোর। তিনি আমাদের শৃঙ্খলাবদ্ধ এবং সময়নিষ্ঠ হতে চান. আমাদের স্কুলে পাঁচজন কেরানি, চারজন পিয়ন, একজন ল্যাব সহকারী এবং একজন ল্যাব অ্যাটেনডেন্ট রয়েছে। পিয়নরা স্কুল পরিষ্কার রাখে। আমাদের স্কুলে স্যানিটেশন বেশ সন্তোষজনক। আমরা বিশুদ্ধ জলের পর্যাপ্ত সরবরাহ আছে. প্রতি বছর স্কুল খেলাধুলা, চিত্রাঙ্কন, গান, নাটক, বিতর্ক, নৃত্য ইত্যাদি সাংস্কৃতিক কর্মকাণ্ডের আয়োজন করে। আমি আমার স্কুলকে খুব ভালোবাসি।


My School Essay in 250 words for Class 11-12/HSC


My school Uttara Public School is a famous school in Dhaka. It is located in a peaceful area of the city. The surroundings are also beautiful with shawls and eucalyptus trees. The school building is a compact two-storied building surrounded by spacious lawns. It has many rooms and a well-equipped laboratory for science classes. All classrooms are large and tidy, with large and wide windows for good ventilation. It has a huge library and a huge collection of books. There are 800 Students and 35 Teachers in our School. Principal is an M. S.C, Ph.D. With a good academic career. He is relatively young, full of idealism and genuine love for the profession. Most of the teachers are trained hands. They take great care of our studies. Extracurricular activities like sports, physical exercise, debating, music and drama are also organized by the school. There is a big playground in front of the main building of the school. We play there during the tiffin break. The entire school campus and every classroom are equipped with CCTV surveillance to ensure the safety and well-being of students. The academic record of the school is so good. Out of 60 students in the class 10 board exam this year, 45 students got letter marks and the rest got the first category. I am very proud of my school.

আমার স্কুল উত্তরা পাবলিক স্কুল ঢাকার একটি বিখ্যাত স্কুল। এটি শহরের একটি শান্তিপূর্ণ এলাকায় অবস্থিত। শাল ও ইউক্যালিপটাস গাছে চারপাশটাও সুন্দর। স্কুল বিল্ডিংটি একটি কম্প্যাক্ট দোতলা বিল্ডিং যা প্রশস্ত লন দিয়ে ঘেরা। এটিতে অনেক কক্ষ এবং বিজ্ঞান ক্লাসের জন্য একটি সুসজ্জিত পরীক্ষাগার রয়েছে। সমস্ত শ্রেণীকক্ষ বড় এবং পরিপাটি, ভাল বায়ু চলাচলের জন্য বড় এবং প্রশস্ত জানালা সহ। এটির একটি বিশাল লাইব্রেরি এবং বইয়ের বিশাল সংগ্রহ রয়েছে। আমাদের স্কুলে 800 জন ছাত্র এবং 35 জন শিক্ষক রয়েছেন। আমাদের অধ্যক্ষ একজন এম.এস.সি. পিএইচডি যার একটি ভালো একাডেমিক ক্যারিয়ার রয়েছে। তিনি অপেক্ষাকৃত তরুণ, আদর্শবাদে পূর্ণ এবং পেশার প্রতি অকৃত্রিম ভালোবাসা। শিক্ষকদের অধিকাংশই প্রশিক্ষিত হাত। তারা আমাদের পড়াশোনার খুব যত্ন নেয়। খেলাধুলা, শারীরিক ব্যায়াম, বিতর্ক, সঙ্গীত এবং নাটকের মতো পাঠ্যক্রম বহির্ভূত কার্যক্রমও স্কুল দ্বারা সংগঠিত হয়। বিদ্যালয়ের মূল ভবনের সামনে একটি বড় খেলার মাঠ রয়েছে। টিফিন বিরতির সময় আমরা সেখানে খেলি। শিক্ষার্থীদের নিরাপত্তা ও মঙ্গল নিশ্চিত করতে পুরো স্কুল ক্যাম্পাস এবং প্রতিটি শ্রেণীকক্ষ সিসিটিভি নজরদারিতে সজ্জিত। স্কুলের একাডেমিক রেকর্ড অনেক ভালো। এ বছর দশম শ্রেণির বোর্ড পরীক্ষায় ৬০ জন শিক্ষার্থীর মধ্যে ৪৫ জন শিক্ষার্থী লেটার মার্কস এবং বাকিরা প্রথম ক্যাটাগরি পেয়েছে। আমি আমার স্কুলের জন্য খুব গর্বিত।

একটি মন্তব্য পোস্ট করুন

Be alert before spamming comments.

নবীনতর পূর্বতন

Sponsored