A fox without a tail - Completing Story

 
A fox without a tail - Completing Story

A fox without a tail is a complete story

প্রিয় শিক্ষার্থী বন্ধুরা , তোমরা যারা ক্লাস ৬ থেকে ৯ বা ১০ শ্রেণিতে পড়ো অথবা যারা এসএসসি বা এইচএসসি পরীর্ক্ষাথী তাদের জন্য নিয়ে এলাম তোমাদের writing parts এর সবচেয়ে গুরুত্বপূর্ণ একটি অংশ completing story.

আজকে তোমাদের জন্য যে স্টোরিটা আমরা লিখছি তার নাম হলে "A Fox without a tail . তো আশা করব তোমরা স্টোরিটা পড়বে , নিজে লিখার চেষ্টা করবে এবং বন্ধুদের সাথে শেয়ার করবে ।

Dear student friends, for those of you who are studying in class 6 to 9 or 10 or who are SSC or HSC examinees, I have brought you the most important part of writing parts, completing story.

If the name of the story we are writing for you today is "A Fox without a tail. I hope you will read the story, try to write it yourself and share it with your friends.

A fox without a tail

Once upon a time there lived a very clever fox in the forest. One day while walking through the forest, a fox fell into a trap. He landed on his tail. When the fox comes out he throws his tail back. The tailless fox looked very strange and the fox felt very sad and ashamed. But the fox was very clever.

The fox pondered and finally hit on a plan. The fox called all the other foxes in the forest to a meeting. When all the other foxes attended the meeting, the fox told them that he had made an important discovery. The fox said their tails are of no use. It was a burden.

So the fox told them to cut off their tails. Many foxes supported his plan. They said he was right. At that time, an old wise fox got angry and said, "Don't run after this rascal." Caught and lost his tail. Now, he looks weird. He wants you to be like him." Hearing this, all the foxes were very angry with the cunning fox. The cunning fox ran for his life. It is true that as you sow, so shall you reap.

A fox without a tail Completing Story for all classess



একটি লেজ কাটা শিয়ালের গল্প

একদা এক সময় জঙ্গলে খুব চালাক একটা শিয়াল বাস করত। একদিন বনের মধ্যে দিয়ে হেঁটে যাওয়ার সময় একটি শেয়াল ফাঁদে পড়ে গেল। তিনি তার লেজ উপর অবতরণ. শেয়াল বেরিয়ে এলে সে তার লেজ পিছনে ফেলে দেয়। লেজবিহীন শেয়ালকে খুব অদ্ভুত লাগছিল এবং শিয়াল খুব দুঃখিত ও লজ্জিত বোধ করেছিল। কিন্তু শিয়াল খুব চালাক ছিল।

শিয়াল চিন্তা করল এবং অবশেষে একটি পরিকল্পনায় আঘাত করল। শিয়াল বনের অন্য সব শিয়ালকে বৈঠকে ডাকল। অন্যান্য সমস্ত শিয়াল যখন সভায় উপস্থিত হয়েছিল, শেয়াল তাদের বলেছিল যে সে একটি গুরুত্বপূর্ণ আবিষ্কার করেছে। শেয়াল বলল ওদের লেজ কোন কাজে আসছে না। এটা একটা বোঝা ছিল।

তাই শিয়াল তাদের লেজ কেটে ফেলতে বলল। অনেক শিয়াল তার পরিকল্পনাকে সমর্থন করেছিল। তারা বলেছেন তিনি ঠিক বলেছেন। এমন সময় এক বুড়ো জ্ঞানী শিয়াল রেগে গিয়ে বলল, এই বদমাশের পিছনে দৌড়াও না। ধরা পড়ে তার লেজ হারিয়েছে। এখন, তাকে অদ্ভুত দেখাচ্ছে। সে চায় তুমিও তার মত হও।" এই কথা শুনে ধূর্ত শেয়ালের উপর সমস্ত শিয়াল খুব রেগে গেল। ধূর্ত শেয়াল তার প্রাণের জন্য পালিয়ে গেল। এটা সত্য যে তুমি যেমন বপন করবে, তেমনি কাটবে।

A fox without a tail Completing Story for HSC

A fox without a tail Completing Story for hsc


A fox without a tail completing story for class 5,6,7 only


A fox without a tail completing story for class 5,6,7 only


কোন মন্তব্য নেই

Be alert before spamming comments.

Blogger দ্বারা পরিচালিত.