Paragraph on A Tea Stall | A Tea Stall Paragraph for For Class 6, 7, 8, 9, 10, 11 and 12


A Tea Stall Paragraph for SSC, HSC, Class 5 - 8


A Tea Stall Paragraph for SSC, HSC, Class 5 - 8


A Tea Stall Paragraph for SSC, HSC, Class 5 - 8


 Paragraph On A Tea Stall

A tea stall is a small shop where hot tea and other things are sold for the passers-by. It is a common place to all classes of people. It is usually found at the turn of the road, bus stands, railway stations, Bazer or even beside an office where the common people are available.  It opens early in the morning and closes at late night. Biscuits, bread, bananas, betel leaf and different kinds of handmade snacks are available there. In a tea stall there are some benches and tables.  A boy is employed in a tea stall to serve the customers. Different kind of young boys and old people come to a tea stall. Even sometime youg girls with their boy friends and couple are seen in a tea- stall. Actually a tea stall is a gathering and noisy place. Those boys and people who come here usually do not leave the place immediately after taking a cup of tea. They refresh themselves with a cup. They make a storm over a cup of tea.  In a tea stall they mainly talk about games and sports, politics, and current affairs of our country. This is why it is called a Mini Sangsad. Intact, a tea stall is n an important place of social gathering. It is also a place of charm for the common people and boys. So the popularity of a tea stall is increasing day by day.



Digital Bangladesh Paragraph For SSC, HSC Exam 2022


A Tea Stall Paragraph in 200 words

A tea stall is a small shop where tea is prepared and served, usually found on roadsides, markets, stations, terminals, etc. Almost everyone is familiar with it. A tea stall consists of one or two long tables and a few long benches for seating. The owner himself or a manager runs the stall. Besides tea or coffee, biscuits, cakes, breads etc are also sold at tea stalls. A tea stall usually opens early in the morning and closes very late. In a tea stall one or two boys serve the customers tea or the food they need. Passengers, rickshaw pullers, officials, labourers, pedestrians, students, political workers are the many customers of tea shops. People from different strata of society discuss their respective affairs with each other. Sometimes political discussions turn into fights. Hence a tea stall is called a "mini parliament". Every morning is different in the fun of reading daily newspaper with a fresh tea. Thus, a tea stall is not only a center for refreshment with tea, but also a place for people to learn information and exchange ideas. So tea stalls play an important role in our daily life.

200 শব্দে একটি চা স্টল অনুচ্ছেদ

চা স্টল হল একটি ছোট দোকান যেখানে চা তৈরি করা হয় এবং পরিবেশন করা হয়, সাধারণত রাস্তার ধারে, বাজার, স্টেশন, টার্মিনাল ইত্যাদিতে পাওয়া যায়। প্রায় সবাই এর সাথে পরিচিত। একটি চায়ের স্টলে এক বা দুটি লম্বা টেবিল এবং বসার জন্য কয়েকটি লম্বা বেঞ্চ থাকে। মালিক নিজে বা একজন ম্যানেজার স্টল চালান। চা বা কফির পাশাপাশি বিস্কুট, কেক, পাউরুটি ইত্যাদিও চা স্টলে বিক্রি হয়। একটি চায়ের স্টল সাধারণত খুব ভোরে খোলে এবং খুব দেরিতে বন্ধ হয়। একটি চায়ের স্টলে এক বা দুটি ছেলে গ্রাহকদের চা বা তাদের প্রয়োজনীয় খাবার পরিবেশন করে। যাত্রী, রিকশাচালক, কর্মকর্তা, শ্রমিক, পথচারী, ছাত্র, রাজনৈতিক কর্মীরা চায়ের দোকানের অনেক ক্রেতা। সমাজের বিভিন্ন স্তরের মানুষ একে অপরের সাথে তাদের নিজ নিজ বিষয়ে আলোচনা করে। কখনো কখনো রাজনৈতিক আলোচনা মারামারিতে পরিণত হয়। তাই একটি চায়ের স্টলকে "মিনি সংসদ" বলা হয়। প্রতিদিন সকালে তাজা চা নিয়ে দৈনিক পত্রিকা পড়ার মজাই আলাদা। এইভাবে, একটি চা স্টল শুধুমাত্র চায়ের সাথে রিফ্রেশমেন্টের একটি কেন্দ্র নয়, এটি মানুষের জন্য তথ্য শেখার এবং ধারনা বিনিময়ের একটি জায়গা। তাই চায়ের স্টল আমাদের দৈনন্দিন জীবনে গুরুত্বপূর্ণ ভূমিকা পালন করে।


Paragraph about A Tea Stall for HSC or SSC

A tea stall is a small shop where prepared tea and some dry food are served to customers. It is found in markets, railway stations, launch bases and every junction of roads and highways. It is found around offices, hospitals, factories as well as educational institutions. It is furnished with a few tables, chairs or long benches. It is not fancy or luxurious. It is a general store. A cash counter is where the owner or manager sits to handle cash. Biscuits, cakes, bread, bananas, drinks, cigarettes etc. are sold here. One or more boys are employed here to serve tea to the customers. It opens early in the morning and closes late at night. So people can have tea there anytime. Passengers, rickshaw pullers, officials, pedestrians, students, political activists are customers in tea stalls. Customers come to tea stalls for tea, gossip and relaxation. Some read newspapers, some discuss politics and other topics. Sometimes people make a storm in a teacup. A tea stall is an important place as it is the most common refuge for weary travellers, tired office assistants, labourers, rickshaw pullers and students. Since it is visited by people of all ages and walks of life, it should be neat and clean.

এইচএসসি বা এসএসসির জন্য একটি চা স্টল সম্পর্কে অনুচ্ছেদ

একটি চা স্টল একটি ছোট দোকান যেখানে প্রস্তুত চা এবং কিছু শুকনো খাবার গ্রাহকদের পরিবেশন করা হয়। এটি বাজার, রেলওয়ে স্টেশন, লঞ্চ ঘাঁটি এবং সড়ক ও মহাসড়কের প্রতিটি জংশনে পাওয়া যায়। এটি অফিস, হাসপাতাল, কারখানার পাশাপাশি শিক্ষা প্রতিষ্ঠানের আশেপাশে পাওয়া যায়। এটি কয়েকটি টেবিল, চেয়ার বা লম্বা বেঞ্চ দিয়ে সজ্জিত। এটি অভিনব বা বিলাসবহুল নয়। এটি একটি সাধারণ দোকান। একটি ক্যাশ কাউন্টার যেখানে মালিক বা ম্যানেজার নগদ পরিচালনা করতে বসেন। এখানে বিস্কুট, কেক, রুটি, কলা, পানীয়, সিগারেট ইত্যাদি বিক্রি হয়। গ্রাহকদের চা পরিবেশনের জন্য এখানে এক বা একাধিক ছেলে নিয়োগ করা হয়। এটি খুব ভোরে খোলে এবং গভীর রাতে বন্ধ হয়ে যায়। তাই মানুষ যে কোনো সময় সেখানে চা খেতে পারে। যাত্রী, রিকশাচালক, কর্মকর্তা, পথচারী, ছাত্র, রাজনৈতিক নেতাকর্মীরা চায়ের স্টলে ক্রেতা। ক্রেতারা চায়ের স্টলে আসে চা, গসিপ আর বিশ্রাম নিতে। কেউ সংবাদপত্র পড়ে, কেউ রাজনীতি এবং অন্যান্য বিষয় নিয়ে আলোচনা করে। কখনো কখনো মানুষ চায়ের কাপে ঝড় তোলে। একটি চা স্টল একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান কারণ এটি ক্লান্ত ভ্রমণকারী, ক্লান্ত অফিস সহকারী, শ্রমিক, রিকশাচালক এবং ছাত্রদের জন্য সবচেয়ে সাধারণ আশ্রয়স্থল। যেহেতু এটি সব বয়সের এবং জীবনের পদের মানুষ পরিদর্শন করে, তাই এটি পরিষ্কার এবং পরিষ্কার হওয়া উচিত।


Paragraph about A Tea Stall for JSC - A tea stall paragraph for jsc

Paragraph about A Tea Stall for JSC - A tea stall paragraph for jsc


Paragraph about A Tea Stall for HSC in 250 Words


A popular hot drink all over the world is called tea. Bangladesh is the home of tea. People of Bangladesh love tea very much. So a tea stall is common to all classes of people in any corner of our country. A tea stall is a small shop where tea is prepared and served to customers. Biscuits, bread, bananas, beer are also available here. Usually it opens early in the morning and closes late at night. It is usually found at any educational institution, bank, factory, mill, industry, road junction, train station or steamer wharf. It is not well equipped. Some stalls also have benches without chairs.A tea shop usually has two parts. There are chairs, tables and showcases in front. The other part has the kitchen. A boy works in a tea shop. Sometimes, the owner himself acts as a boy and cashier. A stall can be called a mini parliament of villagers. Different types of people gather here. They refresh themselves with a cup of tea and discuss politics and various social issues. Usually tea shops are a noisy, chaotic, crowded, dirty and busy place.Today TV sets are available in tea stalls in towns and villages. It is a place that allows villagers to share the joys and sorrows of daily life. Its usefulness cannot really be ignored. A tea stall is a meeting place for all kinds of people and it can play an important role in making people aware to enjoy their leisure time. A tea stall must be kept clean to be hygienic.

250 শব্দে এইচএসসির জন্য একটি চা স্টল সম্পর্কে অনুচ্ছেদ


সারা বিশ্বে একটি জনপ্রিয় গরম পানীয়কে চা বলা হয়। চায়ের বাড়ি বাংলাদেশ। বাংলাদেশের মানুষ চা খুব পছন্দ করে। তাই একটি চায়ের স্টল আমাদের দেশের যেকোনো কোণে সব শ্রেণির মানুষের কাছে সাধারণ। একটি চা স্টল হল একটি ছোট দোকান যেখানে চা তৈরি করা হয় এবং গ্রাহকদের পরিবেশন করা হয়। বিস্কুট, রুটি, কলা, বিয়ারও পাওয়া যায় এখানে। সাধারণত এটি খুব ভোরে খোলে এবং গভীর রাতে বন্ধ হয়ে যায়। এটি সাধারণত যেকোনো শিক্ষা প্রতিষ্ঠান, ব্যাংক, কারখানা, কল, শিল্প, রাস্তার মোড়, ট্রেন স্টেশন বা স্টিমার ঘাটে পাওয়া যায়। এটি সুসজ্জিত নয়। কিছু স্টলে চেয়ার ছাড়া বেঞ্চও থাকে। একটি চায়ের দোকানে সাধারণত দুটি অংশ থাকে। সামনে চেয়ার, টেবিল ও শোকেস রয়েছে। অন্য অংশে রান্নাঘর আছে। একটি ছেলে চায়ের দোকানে কাজ করে। কখনও কখনও, মালিক নিজেই একটি ছেলে এবং ক্যাশিয়ার হিসাবে কাজ করে। একটি স্টলকে গ্রামবাসীর মিনি সংসদ বলা যেতে পারে। এখানে বিভিন্ন ধরনের মানুষের সমাগম হয়। তারা এক কাপ চা খেয়ে নিজেকে সতেজ করে এবং রাজনীতি ও বিভিন্ন সামাজিক সমস্যা নিয়ে আলোচনা করে। সাধারণত চায়ের দোকান হল কোলাহলপূর্ণ, বিশৃঙ্খল, জনাকীর্ণ, নোংরা এবং ব্যস্ত জায়গা। আজকে শহর ও গ্রামের চায়ের স্টলে টিভি সেট পাওয়া যায়। এটি এমন একটি জায়গা যা গ্রামবাসীদের দৈনন্দিন জীবনের আনন্দ এবং দুঃখ ভাগ করে নিতে দেয়। এর উপযোগিতা সত্যিই উপেক্ষা করা যায় না। একটি চায়ের স্টল হল সব ধরনের মানুষের মিলনস্থল এবং এটি মানুষকে অবসর সময় উপভোগ করতে সচেতন করতে গুরুত্বপূর্ণ ভূমিকা পালন করতে পারে। একটি চায়ের স্টল স্বাস্থ্যকর হতে অবশ্যই পরিষ্কার রাখতে হবে।

































































একটি মন্তব্য পোস্ট করুন

Be alert before spamming comments.

নবীনতর পূর্বতন

Sponsored